Branding - Versterk Je Merkidentiteit, Impact & Imago - De Bruyn Sign & Print thumbnail

Branding - Versterk Je Merkidentiteit, Impact & Imago - De Bruyn Sign & Print

Published en
5 min read
[=headercontent]Bedrijfsbranding Hoe U Een Unieke En Gedenkwaardige ... - De Bruyn Sign & Print[/headercontent] [=image]


[/image]

De termen "merk" en "logo" worden vaak door elkaar gebruikt, maar zijn niet hetzelfde. Oorspronkelijk werd de term "merk" gebruikt om te verwijzen naar het merk dat veeboeren op hun vee "brandmerken". Het idee van een "merk" heeft zich sindsdien echter ontwikkeld tot veel meer dan alleen een naam of een symbool.

Een merk bestaat meestal uit een naam, slogan, logo of symbool, ontwerp, etc. Merkidentiteit is dus het aspect van branding dat zich richt op de persoonlijkheid van het merk en de waarden die je overbrengt aan je klanten. Zoals Wayfair Senior Brand Manager Jared Rosen het zegt: "Merkidentiteit is meer dan het vinden van het juiste logo voor op koffiekopjes of voor bij de entree.

Vandaag de dag zijn de meest aantrekkelijke merkidentiteiten te vinden op digitale platforms, in IRL-ervaringen en zelfs in natuurlijke conversaties met echte klanten." Uiteindelijk laat je product een indruk achter bij de klanten, lang nadat je de verkoop hebt gedaan. Merkidentiteit is het proces van het vormgeven van die indruk.

Wat Is Employer Branding En Hoe Ga Je Ermee Aan De Slag? - De Bruyn Sign & Print



Als je de naam Coca-Cola hoort, denk je waarschijnlijk aan het bekende logo, maar misschien denk je ook aan de ijsbeer, de kleur rood, de "Share a Coke"-campagne of de klassieke afbeeldingen op de blikjes (gevel reclame). Hier zijn twee dingen die de merkidentiteit van Coca-Cola uitmaken: De merkidentiteit van Coca-Cola begint met een rood logo in schrift

Koffie, bijvoorbeeld, is een drankje dat je 's ochtends voor het werk drinkt. Coca-Cola is een drankje waarvan je geniet als je 's middags klaar bent. Dit is het "gezicht" van het merk. Coca-Cola drukt zijn logo op een uniek gevormd flesje (het is waar, geen enkel ander drankje heeft precies zo'n flesje).

Dit is het echte product. Het merk ontwikkelt zo geloofwaardigheid en vertrouwen. Hustle & Hope is een merk dat hun producten positioneert als meer dan een wenskaart. Hun briefpapier en kaarten pakken complexere onderwerpen aan, zoals werk zoeken en persoonlijke ontwikkeling. Door eenvoudige inspirerende boodschappen te combineren met een code op de achterkant van de kaart die leidt naar digitale inhoud en tips, zijn de kaarten bedoeld om de ontvanger op de een of andere manier "op te krikken".

Branding - Versterk Je Merkidentiteit, Impact & Imago - De Bruyn Sign & Print



Misschien is een van de meest opvallende dingen van dit merk hun radicale vertegenwoordiging die in al hun berichtgeving te vinden is. Volgens hun website is "POP Fit Clothing gebouwd op het idee dat representatie, inclusiviteit en body positivity belangrijk zijn in zowel de mode als de media". Daarom variëren hun maten van XXS tot 4XL en hebben ze een kenmerkende stof die vier kanten op kan stretchen.

Hun beelden zijn ook niet geretoucheerd en tonen hun diverse modellen op een realistische en respectvolle manier. Hun producten lossen enorme pijnpunten op in de sportkledingindustrie, zoals problemen met maten, gebrek aan zakken, doorschijnende leggings of vetrollen door te strakke kleding tijdens squats en andere oefeningen. Na een begin in de bijenteelt en de verkoop van honing, groeide Burt's Bees om tegemoet te komen aan de behoefte aan volledig natuurlijke en duurzame persoonlijke producten.

Bouwen Aan Een Sterke Merkidentiteit Voor Uw Bedrijf In ... - De Bruyn Sign & Print

Dit staat in schril contrast met de esthetiek van andere schoonheids- en verzorgingsproducten. Dit is hoe het merk zich verder distantieert van opzichtigheid en vasthoudt aan de focus op de natuur: Burt's Bees gebruikt verantwoorde ingrediënten voor hun producten en recycleerbare verpakkingen - De Bruyn Sign & Print. Ze doneren aan natuurbeschermingsprojecten en andere groene initiatieven



In het Sanskriet verwijst "Asana" naar een specifieke houding waarin yogi's zitten, en de bedrijfsnaam is een eerbetoon aan de boeddhistische principes van focus en flow. Asana gebruikt veel witruimte voor focus met uitbarstingen van kleur om "energie te injecteren" in de werkruimte. De drie stippen in het logo staan bij elkaar, wat staat voor evenwicht en samenwerking.

Toen, zonder verwachting of intentie om een winkel te openen, liep ze langs de perfecte ruimte die te huur stond. Niet lang daarna was de plek van haar en was ze schappen aan het bouwen. De missie van de boekhandel is het "koesteren van de verbinding tussen literatuur, kunst en het nastreven van kennis; terwijl ook de kracht van woorden wordt gebruikt om onze gemeenschap te verbeteren." Daarom zet het merk zich in voor de gemeenschap van Chicago en het creëren van een gastvrije ruimte voor hun klanten: Met hun #ClearTheShelves-initiatief kunnen lokale studenten gratis boeken mee naar huis nemen om de alfabetiseringsgraad in Chicago te verbeteren.

Strategisch Brand Design Met Optimale Merkbeleving - De Bruyn Sign & Print

Semicolon Bookstore steunt lokale makers door lokale kunstenaars in de galerie te zetten en lokale auteurs te presenteren. Je ziet ook dat hun visuele merk een ‘Chicago vibe’ uitstraalt, terwijl ze mensen laten lezen en genieten van de winkel. Marcella NYC begon in het appartement van oprichter Siyana Huszar en groeide uit tot een opmerkelijk merk, dat klassieke silhouetten mengt met een comfy look.



"Ik wilde echt een vrouw kleden zoals ik: iemand die zich mondig en sterk wil voelen en ingetogen, maar niet bang is om op te vallen in een menigte," zei Siyana in een interview met Forbes. "Mijn ontwerpen zijn heel minimalistisch, heel eenvoudig, maar er zit altijd een beetje een twist of een cool randje aan.

Merkbeleving: Emotie En Loyaliteit Door Merkinteractie - De Bruyn Sign & Print

Al deze facetten werken samen om een samenhangende merkidentiteit te creëren. Als je naar een kledingstuk kijkt, weet je dat het van Marcella NYC is. In de bovenstaande voorbeelden is het merk zoveel groter dan het logo of de visuals van het bedrijf. We zullen hier in de volgende paragrafen dieper op ingaan.

Merkidentiteit is daarom cruciaal voor de toekomst van je bedrijf - reclameborden. Dus, als je merk meer is dan alleen het logo, hoe kan je dan doen wat merken als Coca-Cola hebben gedaan en andere unieke elementen in de identiteit van je bedrijf aanbrengen? Hier zijn zes componenten van een goed ontwikkelde merkidentiteit en zetten we uiteen waarom het voor jou zo belangrijk is om deze te ontwikkelen

Navigation

Home